[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره انجمن مهندسی برق :: اعضای انجمن مهندسی برق شاخه خراسان :: خبرنامه علمی انجمن :: عضویت در انجمن :: تماس با انجمن ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
داوران::
ثبت نام در سایت::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
انجمن مهندسی برق::
آرشیو مطالب::
قوانین و مقررات سایت::
اخبار همایش::
::
تبعیت از قوانین COPE

نشریه عصر برق با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه به وبسایت http://publicationethics.org مراجعه شود

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 19 - ( 12-1403 ) ::
جلد 11 شماره 19 صفحات 25-19 برگشت به فهرست نسخه ها
معرفی نگاهی متفاوت در مروری بر روش‌های ارزشیابی دانشجویان مهندسی برق
رقیه گوگ ساز قوچانی
چکیده:   (133 مشاهده)
سنجش مناسب سطح یادگیری دانشجویان از مقوله‌های مهم دانشگاهی به‌شمار می‌رود. به‌طور معمول، این امر به‌کمک آزمون‌ها و تکالیف انجام می‌شود. پرسش‌های کلیشه‌ای از یک سو ممکن است فقط سطحی پایین از میزان یادگیری دانشجویان را طبق نظریه بلوم، ارزیابی کند و از سوی دیگر این‌گونه سوال‌های خشک، نمی‌تواند به‌خوبی دانشجویان را تشویق به انجام این تکالیف غیر جذاب کند. در راستای ارزیابی سطح درک دانشجویان، در این مقاله، پس از مروری بر روش‌های متفاوت ارزیابی، پاسخ‌های دانشجویان به نمونه پرسشی با دیدگاهی متفاوت معرفی می‌شود. برای معرفی بهتر روش، نمونه پاسخ‌ها در چند موضوع علمی متفاوت در سطح کارشناسی و نیز کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. شناخت مفاهیم پایه‌ای در برق از جمله تجهیزات یک میز کار آزمایشگاهی و مفاهیمی علمی در زمینه سیستم‌های تجدیدپذیر به‌عنوان دو موضوع نمونه ارائه می‌شود. با بررسی پاسخ‌ها مشاهده می‌شود که مدرس به‌خوبی می‌تواند سطح یادگیری دانشجویان را بسنجد.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی، آموزش مهندسی، تجهیزات آزمایشگاهی، سیستم‌های تجدیدپذیر، مبدل DC-DC
متن کامل [PDF 570 kb]   (64 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی- ترویجی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/3/11 | پذیرش: 1403/12/15 | انتشار: 1403/12/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Different Approach to Reviewing Assessment Methods for Electrical Engineering Students. عصر برق 2025; 11 (19) :19-25
URL: http://kiaeee.ir/article-1-439-fa.html

گوگ ساز قوچانی رقیه. معرفی نگاهی متفاوت در مروری بر روش‌های ارزشیابی دانشجویان مهندسی برق. فصل نامه علمی عصر برق. 1403; 11 (19) :19-25

URL: http://kiaeee.ir/article-1-439-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 19 - ( 12-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه عصر برق - انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران - شاخه خراسان Khorasan Iranian Association of Electrical and Electronics Engineers (kiaeee)
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710