معرفی نگاهی متفاوت در مروری بر روشهای ارزشیابی دانشجویان مهندسی برق
|
رقیه گوگ ساز قوچانی |
|
|
چکیده: (132 مشاهده) |
سنجش مناسب سطح یادگیری دانشجویان از مقولههای مهم دانشگاهی بهشمار میرود. بهطور معمول، این امر بهکمک آزمونها و تکالیف انجام میشود. پرسشهای کلیشهای از یک سو ممکن است فقط سطحی پایین از میزان یادگیری دانشجویان را طبق نظریه بلوم، ارزیابی کند و از سوی دیگر اینگونه سوالهای خشک، نمیتواند بهخوبی دانشجویان را تشویق به انجام این تکالیف غیر جذاب کند. در راستای ارزیابی سطح درک دانشجویان، در این مقاله، پس از مروری بر روشهای متفاوت ارزیابی، پاسخهای دانشجویان به نمونه پرسشی با دیدگاهی متفاوت معرفی میشود. برای معرفی بهتر روش، نمونه پاسخها در چند موضوع علمی متفاوت در سطح کارشناسی و نیز کارشناسی ارشد ارائه میشود. شناخت مفاهیم پایهای در برق از جمله تجهیزات یک میز کار آزمایشگاهی و مفاهیمی علمی در زمینه سیستمهای تجدیدپذیر بهعنوان دو موضوع نمونه ارائه میشود. با بررسی پاسخها مشاهده میشود که مدرس بهخوبی میتواند سطح یادگیری دانشجویان را بسنجد.
|
|
واژههای کلیدی: ارزیابی، آموزش مهندسی، تجهیزات آزمایشگاهی، سیستمهای تجدیدپذیر، مبدل DC-DC |
|
متن کامل [PDF 570 kb]
(64 دریافت)
|
نوع مطالعه: علمی- ترویجی |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1404/3/11 | پذیرش: 1403/12/15 | انتشار: 1403/12/15
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|